Поняття
творчість найчастіше пов'язується з
поняттям творчих здібностей (можливостей)
і розглядається як особистісна
характеристика. Багато дослідників
визначають творчість через властивості
особистості, її здатності.
Творчість
-
це особистісне якість, що базується на
розвитку вищих психічних функцій, коли
творчість, як навик, включається в усі
види діяльності, поведінки, спілкування,
контакту з середовищем.
Хоча
творчість існує стільки ж, скільки й
саме людство, цей феномен останні п'ять
століть відносили до образотворчих
мистецтв, приписували тільки генію,
чогось незвичайного
З
упевненістю можна сказати, що в основі
наукової діяльності, як і будь-який
інший, лежать ті ж творчі здібності, що
і в художній (творчої).
Розвиток
особистості відбувається протягом
життя людини і одним з найважливіших
критеріїв особистості є творчість,
оскільки в процесі людського
життя
розвивається уява як творчий механізм,
що забезпечує появу творчості.
Таким
чином, творчість - як особистісне якість,
базується на потенційних можливостях
кожної людини, не усвідомленої потреби
бути неповторною індивідуальністю,
вільної, але країни, що приєднується до
загального через продукти своєї
творчості, гармонійно поєднує індивідуальні
і соціально-значущі інтереси. Для
творчості немає стандартів, оскільки
вона завжди індивідуальна і може бути
розвинена тільки самою людиною.
Творча
уява -
самостійне створення нових образів,
вимагає відбору матеріалів, необхідних
для побудови образу бажаного і більш
або менш віддаленого, тобто не дає
безпосередньо і негайно об'єктивного
продукту.
Творча
діяльність уяви -
знаходиться в прямій залежності від
багатства і розмаїття колишнього досвіду
людини, тому що цей досвід представляє
матеріал, з якого створюються побудови
фантазії. Чим багатший досвід людини,
тим більше матеріал, яким володіє його
уява. Уява дітей бідніша, ніж у дорослої
людини, що пов'язано з недостатнім
особистим досвідом. Звідси висновок
про необхідність " розширювати досвід
дитини, якщо ми хочемо створити досить
міцні основи для її творчої діяльності..."
Здатність
до творчості потрібно зіставляти з
інтелектом не як протиставлення, а як
доповнення і розширення існуючих понять
інтелекту.
Творчість
починається з неупередженого погляду
на світ, з внутрішньої свободи, з
нестандартного мислення.
Творчість
- це здатність, що вбирає в себе цілу
систему взаємопов'язаних здібностей
елементів: уява, фантазія, мрійливість.
Заняття
малюнком розвиває творче мислення,
дитина фантазує, створює свій світ, свою
історію, творить легко і радісно, вона
розвивається, думає, грає.
На заняттях гурток "Моделювання іграшок
та сувенірів".
Гурток
декоративно - прикладної творчості
відрізняє більш гнучка організація
роботи учнів у порівнянні з факультативними
заняттями у художніх школах, студіях.
В гуртках великий простір для різноманітної
діяльності школярів: малювання, ліплення,
виготовлення виробів, конструювання,
моделювання, дослідницька діяльність,
підготовка доповідей і т.д. В процесі
виконання подібних робіт у школярів
виникає і зміцнюється інтерес до окремих
тем.
Гурток
декоративно-прикладної творчості -
найбільш поширений вид позакласної
роботи, хоча і має свої особливості.
По-перше,
це заняття для тих, хто серйозно цікавиться
декоративно прикладним мистецтвом і
відчуває в них естетичну потребу.
По-друге.
За
своєю структурою і змістом діяльності
вони відрізняються від класних уроків.
На уроках вчитель зобов'язаний вивчати
з учнями певні питання, передбачені
шкільною програмою. Організація ж роботи
гуртка передбачає складання програми
занять з урахуванням схильностей та
інтересів учнів різного віку.
Звичайно,
це не означає, що педагог повинен давати
дітям лише те; що вони хотіли б отримати.
Тут приймаються до уваги підготовленість
кожного учня,
можливості
гуртка, забезпеченість матеріалами,
інструментами, наочними посібниками.
На
заняттях гурток "Моделювання іграшок
та сувенірів"
Викликаючи
інтерес учнів до декоративно-прикладної
творчості, гуртки сприяють розвитку
світогляду, творчих здібностей,
прищеплювання навичок самостійної
роботи і тим самим підвищенню якості
підготовки до навчальних предметів.
Таким чином гурткові заняття мають
великі можливості для розвитку творчих
здібностей учнів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий