Розвиток творчого мислення, творчість - як особистісна якість

Поняття творчість найчастіше пов'язується з поняттям творчих здібностей (можливостей) і розглядається як особистісна характеристика. Багато дослідників визначають творчість через властивості особистості, її здатності.
Творчість - це особистісне якість, що базується на розвитку вищих психічних функцій, коли творчість, як навик, включається в усі види діяльності, поведінки, спілкування, контакту з середовищем.
Хоча творчість існує стільки ж, скільки й саме людство, цей феномен останні п'ять століть відносили до образотворчих мистецтв, приписували тільки генію, чогось незвичайного
 З упевненістю можна сказати, що в основі наукової діяльності, як і будь-який інший, лежать ті ж творчі здібності, що і в художній (творчої).
Розвиток особистості відбувається протягом життя людини і одним з найважливіших критеріїв особистості є творчість, оскільки в процесі людського
життя розвивається уява як творчий механізм, що забезпечує появу творчості.
Таким чином, творчість - як особистісне якість, базується на потенційних можливостях кожної людини, не усвідомленої потреби бути неповторною індивідуальністю, вільної, але країни, що приєднується до загального через продукти своєї творчості, гармонійно поєднує індивідуальні і соціально-значущі інтереси. Для творчості немає стандартів, оскільки вона завжди індивідуальна і може бути розвинена тільки самою людиною.















Творча уява - самостійне створення нових образів, вимагає відбору матеріалів, необхідних для побудови образу бажаного і більш або менш віддаленого, тобто не дає безпосередньо і негайно об'єктивного продукту.
Творча діяльність уяви - знаходиться в прямій залежності від багатства і розмаїття колишнього досвіду людини, тому що цей досвід представляє матеріал, з якого створюються побудови фантазії. Чим багатший досвід людини, тим більше матеріал, яким володіє його уява. Уява дітей бідніша, ніж у дорослої людини, що пов'язано з недостатнім особистим досвідом. Звідси висновок про необхідність " розширювати досвід дитини, якщо ми хочемо створити досить міцні основи для її творчої діяльності..."
Здатність до творчості потрібно зіставляти з інтелектом не як протиставлення, а як доповнення і розширення існуючих понять інтелекту.
Творчість починається з неупередженого погляду на світ, з внутрішньої свободи, з нестандартного мислення.
Творчість - це здатність, що вбирає в себе цілу систему взаємопов'язаних здібностей елементів: уява, фантазія, мрійливість.
Заняття малюнком розвиває творче мислення, дитина фантазує, створює свій світ, свою історію, творить легко і радісно, вона розвивається, думає, грає.















На заняттях гурток "Моделювання іграшок та сувенірів". 
Гурток декоративно - прикладної творчості відрізняє більш гнучка організація роботи учнів у порівнянні з факультативними заняттями у художніх школах, студіях. В гуртках великий простір для різноманітної діяльності школярів: малювання, ліплення, виготовлення виробів, конструювання, моделювання, дослідницька діяльність, підготовка доповідей і т.д. В процесі виконання подібних робіт у школярів виникає і зміцнюється інтерес до окремих тем.
Гурток декоративно-прикладної творчості - найбільш поширений вид позакласної роботи, хоча і має свої особливості.
По-перше, це заняття для тих, хто серйозно цікавиться декоративно прикладним мистецтвом і відчуває в них естетичну потребу.
По-друге. За своєю структурою і змістом діяльності вони відрізняються від класних уроків. На уроках вчитель зобов'язаний вивчати з учнями певні питання, передбачені шкільною програмою. Організація ж роботи гуртка передбачає складання програми занять з урахуванням схильностей та інтересів учнів різного віку.
Звичайно, це не означає, що педагог повинен давати дітям лише те; що вони хотіли б отримати. Тут приймаються до уваги підготовленість кожного учня,
можливості гуртка, забезпеченість матеріалами, інструментами, наочними посібниками.

На заняттях гурток "Моделювання іграшок та сувенірів"
Викликаючи інтерес учнів до декоративно-прикладної творчості, гуртки сприяють розвитку світогляду, творчих здібностей, прищеплювання навичок самостійної роботи і тим самим підвищенню якості підготовки до навчальних предметів. Таким чином гурткові заняття мають великі можливості для розвитку творчих здібностей учнів.


Комментариев нет:

Отправить комментарий