Розвиток творчих здібностей учнів

Розвиток особистості відбувається протягом життя людини і одним з найважливіших критеріїв особистості є творчість, оскільки в процесі людського життя розвивається уява як творчий механізм, що забезпечує появу творчості.
Таким чином, творчість - як особистісне якість, базується на потенційних можливостях кожної людини, не усвідомленої потреби бути неповторною індивідуальністю, вільної, але країни, що приєднується до загального через продукти своєї творчості, гармонійно поєднує індивідуальні і соціально-значущі інтереси. Для творчості немає стандартів, оскільки вона завжди індивідуальна і може бути розвинена тільки самою людиною.


Структура творчого процесу складається з трьох основних складових:
- володіння необхідними якостями інтелекту і творчими операціями для здійснення пошуку способів передачі того нового, що музикант прагнути передати слухачам;
- вміння контактувати, взаємодіяти зі світом і самостійно бачити і ставити проблеми і теми в мистецтві; від інтелектуальної ініціативи;
- уміння спиратися на свої індивідуальні особливості, знаходити способи втілення задуманого в конкретній діяльності.
Таким чином, спеціальні здібності тісно переплітаються з творчими та особистісними утвореннями. Орієнтування на майбутнє, майже автоматично породжує саму здатність творити, вивільняючи її від пут стандарту та шаблону. Оскільки в результаті творчості в учня неодмінно відбувається процес пізнання, то разом з творчою діяльністю здійснюється і когнітивна (пізнавальна) діяльність.

Процес творчості протікає в трьох основних фазах - підготовча, пошукова, виконавча. Кожна з фаз звернена до різних психічних процесів і особистісних утворень, і має свій «продукт». Як про це говорилося вище, перша фаза пов'язана з контактом, з середовищем і умінням бачити «необхідності», «потрібне майбутнє», ставити проблеми і теми, задаватися питаннями і висувати ідеї. Друга фаза пов'язана з центральною розумової переробкою і пошуків способів розв'язання поставленої проблеми. Третя - з втіленням знайденого рішення в конкретний продукт.
Творчість проявляється в успішному здійсненні всіх трьох фаз - вміння самостійно бачити і ставити проблеми, знаходити їх рішення та творчо втілювати їх у конкретний продукт.
Творчі здібності само, як особистісна характеристика, що виявляються головним чином в тому, що людина творче начало вкладає у всі види діяльності. Творчий музикант, наприклад, може бути одночасно і настільки ж творчою дослідником, організатором, педагогом. Творча особистість проявляє творчість в усьому - в одязі, у приготуванні їжі, організації відпочинку, у поглядах на світ, у постійному прагненні до самовдосконалення і удосконалення навколишнього середовища.

Здатність до творчості потрібно зіставляти з інтелектом не як протиставлення, а як доповнення і розширення існуючих понять інтелекту.

Комментариев нет:

Отправить комментарий